Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza chování řidičů a jejich stylu řízení
Novik, Svatoslav ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Bezpečnost při řízení je jedním z nejdůležitějších témat, kterému je třeba věnovat pozornost. Za tímto účelem jsou implementovány nejrůznější asistenční systémy, které se zaměřují především na analýzu řízení a ovládání vozu řidičem. Pro lepší pochopení výkonu řidiče byl vytvořen program pro získávání cenných údajů a příslušných charakteristik. K získání údajů jsme použili interně navržený, laboratorně vyrobený simulátor řízení vozidla. Ze simulace řízení motorového vozidla byla naměřena data řidiče (regulační odchylka a úhel volantu), a ty se v prostředí MATLAB zkoumaly a vyhodnocovaly díky integrálním kritériím (absolutní, kvadratické a ITAE). Získané hodnoty se pak použili jako trénovací množina pro strojové učení, které využívá metody kvadratické a lineární diskriminační analýzy. Získali jsme tak potřebné informace o tom, jaké hodnoty jsou nejvhodnější pro co nejpřesnější určování řidiče, při opakování jízd.
Analýza chování řidičů a jejich stylu řízení
Novik, Svatoslav ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Bezpečnost při řízení je jedním z nejdůležitějších témat, kterému je třeba věnovat pozornost. Za tímto účelem jsou implementovány nejrůznější asistenční systémy, které se zaměřují především na analýzu řízení a ovládání vozu řidičem. Pro lepší pochopení výkonu řidiče byl vytvořen program pro získávání cenných údajů a příslušných charakteristik. K získání údajů jsme použili interně navržený, laboratorně vyrobený simulátor řízení vozidla. Ze simulace řízení motorového vozidla byla naměřena data řidiče (regulační odchylka a úhel volantu), a ty se v prostředí MATLAB zkoumaly a vyhodnocovaly díky integrálním kritériím (absolutní, kvadratické a ITAE). Získané hodnoty se pak použili jako trénovací množina pro strojové učení, které využívá metody kvadratické a lineární diskriminační analýzy. Získali jsme tak potřebné informace o tom, jaké hodnoty jsou nejvhodnější pro co nejpřesnější určování řidiče, při opakování jízd.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.